Anonimul de azi - superstarul de maine



Astazi discutam cu Cosmin Toma


Radu P: De unde doua talente ?
Cosmin TOMA : Aceste doua talente sunt mai prezente in viata mea , dar undeva in sufletul meu se mai ascunde si pasiunea pentru sculptura in ceara si pictura de icoane pe sticla .

Radu P: Cum reusesti sa impaci cantatul cu gatitul?
Cosmin TOMA : Foarte simplu . Chiar daca sunt imbracate de arta le realizez in momente diferite , dedicandu-ma fiecaruia in parte .

Radu P: De unde esti de loc?
Cosmin TOMA : M-am nascut in Alba Iulia , dar sufletul meu este legat de satul Mogos, acolo unde imi petrece-am cu mult drag vacantele , la bunicii mei .


Radu P: De ce muzica populara, cand azi tineri asculta ori ce altceva si nu populara?
Cosmin TOMA : Sufletul meu a fost totdeauna legat de muzica , dar pasiunea pentru muzica populara cred ca am mostenit-o de la mama mea Toma Ioana , care si ea a mostenit-o de la bunicul meu Nicoara Stefan , dar nu in ultimul rand amintesc si de tatal meu care chiar daca nu canta muzica populara ma sustine in tot ce fac cu sfaturi parintesti.
Radu P: Cand ai urcat prima data pe scena?
Cosmin TOMA : La sase ani am urcat pe scena Casei de Cultura a orasului Alba Iulia , in spectacolul ‚’ Pace pe pamant ‚’ , in cadrul caruia am castigat Premiul I la sectiunea muzica populara .

Radu P: Cine te-a remarcat?
Cosmin TOMA : Intr-o zi de sambata , cand imi realizam rubrica gastronomica la ONE TV in emisiunea Cafeneaua de Serviuciu a domnului Ion Moldovan , fiind moderator al emisiunii , a avut-o ca si invitata pe cunoscuta interpreta de muzica populara d-na Leontina Farcas fiind profesoara in cadrul Centrului de Cultura Augustin Bena din Alba Iulia si am rugat-o sa-mi asculte vocea . Impresia lasata a fost benefica intrucat sunt in anul trei la sectiunea canto popular din cadrul centrului .

Radu P: Cine a fost alaturi de tine ?
Cosmin TOMA : Sufletul meu este legat in special de domnul Ion Moldovan , pe care-l consider ca cel mai aproape de inima mea , acordandu-mi sprijin in tot ceea ce am realizat , fiind prima persoana care m-a prezentat ca si interpret de folclor in propria-i emisiune TV si la postul de radio din orasul Blaj , in emisiunea dedicata cantecului popular. Alaturi de acest om mi-au mai stat aproape si : D-na Leontina Farcas care m-a ajutat sa imprim primele mele melodii , Domnilor Ionut Fulea si Dorin Sava , care m-au invitat sa sustin primul meu spectacol folcloric de zilele orasului . Producatorul emisiunii Cafeneaua de serviciu de la ONE TV , Robert Roman , Vasi Carabut de la TVRM Bucuresti , poetei Elena Radu .

Radu P: Nu ai emoti cand vezi lumea din fata scenei?
Cosmin TOMA : Fiind la inceput e ceva normal a fi cuprins de sentimentul emotiv , pe care nu vreau sa-l pierd intrucat daca nu ai emotii in fata publicului inseamna ca nu ai pasiune pentru cantecul popular .

Radu P: Ce poti sa-mi spui de cartea de bucate „Un barbat la cratita" ?

Cosmin TOMA : Aceasta carte reprezinta munca mea . Sunt foarte legat de aceasta carte intrucat o mare parte din retetele cu specific taranesc sunt culese din zona Cisteiului de Tarnave , de la Mana Ita ( baba ) , in varsta de 83 de ani . Pe langa retetele traditionale se regasesc si cele cu specific international , degustate in periplurile mele prin Franta , Germania si Austria . Multumirile mele se adreseaza in primul rand maestrului bucatar Nelu Graur , din Bucuresti , de la care am invatat meserie , D-nul Chira Ioan Mircea , pentru sprijinul acordat in realizarea acestei carti de bucate , oferindu-mi tot odata posibilitatea de a avea propria-mi rubrica gastronomica in ziarul Ulpia Jurnal .

Radu P: La ce evenimente ai fost invitat in acest an?
Cosmin TOMA : Zilele municipilui Alba Iulia , Zilele oasului Sebes , Ziua diversitati, Festivalul Doina Iancului din Cricau si la promovarea candidatilor politici romanesti .

Radu P: Daca te-ar invita cineva sa canti la o nunta, ce ai face ai canta sau ai gati ?
Cosmin TOMA : Fiind invitat la Traseul celor trei fortificati pentru a realiza masa festiva dedicata Regelui Mihai si Reginei , maestrul de ceremonii ma intreaba ‚’ mai baiatule tu azi ce faci ori gatesti ori canti ‚’ , raspunsul meu fiind ‚’ eu azi doar gatesc ‚’ , dar nu pot spune la fel despre o nunta petrecuta in Biia judetul Alba , la care am fost chemat sa gatesc numai ca femeile chemate in ajutor la bucatarie m-au recunoscut din aparitile mele TV si m-au facut sa-mi schimb tinuta de bucatar si sa ma alatur nuntasilor, sa-i incant cu melodiile mele .

Radu P: Mancarea ta preferata?
Cosmin TOMA : Mancarurile traditionale romanesti .

Radu P: Ce mancare ne recomanzi pt seara de revelion ?
Cosmin TOMA : Ce poate fi mai placut decat un ficat de rata impanat cu smochine , reteta pe care o gasiti in propria-mi carte de bucate , reteta pe care v-o recomand cu incredere .

Radu P: Ce ne poti spune despre melodia "mandra care imi place mie"?
Cosmin TOMA : Este piesa draga mie , intrucat atat titlul cat si versurile sunt o parte din persoana cu care mi-am ales sa traiesc :

„Mandra care-mi place mie
Se cunoaste dintr-o mie
Dintr-o suta
Ca numai la mine sa uita „

Radu P: De curand ai ales pe cineva in viata ta. Despre cine este vorba ?
Cosmin TOMA : Viata mi-a fost schimbata in urma cu patru luni , zi in care am ales langa mine , sa-mi fie sotie o persoana care m-a sprijinit in tot ceea ce am facut fosta d-soara Stanea Adela , actualmente d-na Toma . Atat cartea cat si melodiile ii sunt dedicate . O pretuiesc si o iubesc in acelas timp . Nu-mi pot imagina viata fara ea .

Radu P: Planuri de viitor ?
Cosmin TOMA : O a doua carte de bucate din zona apusenilor , imprimarea unor noi melodii in vederea realizarii unui CD , dar sa nu uitam si reintregirea familiei .
Radu P: Un cd cosmin toma pe cand ?
Cosmin TOMA : Nu m-am gandit la o data anume , dar nu o voi face decat in momentul in care ma voi simti pregatit sa fac acest lucru . Vreau ca acest CD sa ma reprezinte intru totu ca si artist de folclor .

Radu P: Care sunt cantaretii de muzica populara preferati .
Cosmin TOMA : Leontina Farcas , Ionut Fulea , Mareana Deac , dar nu in ultimul rand o persoana draga mie d-na Veta Biris si toate astea intr-un singur om . Vocea care-ti patrunde in adancul sufletului si ramane definitiv acolo . Despre aceasta doamna tind sa cred ca este coloana vertebrala a cantului romanesc . Pe aceasta cale ii urez succes , putere de munca . Are tot odata toata admiratia si pretuirea mea .

Cosmin TOMA asteapta parerea ta aici !!

Pentru www.popradu.blogspot.ro in Exclusivitate Cosmin TOMA

24 octombrie 2008

5 comentarii:

Anonim spunea...

O foarte buna descriere a acestui om . Cum de nu am auzit pana acum de el. Sa o tina tot asa . Este promitator baiatul pardon domnul ca am inteles ca sa si casatorit . Pacat pentru noi cele ce l-am pierdut . Multa bafta !
Admiratoarea secreta a acestui barbat .

Anonim spunea...

Cosmine felicitari si mult respect pentru tine , meriti sa ajungi acolo unde doresti; doamne ajuta_ti. nicusor costi

Anonim spunea...

Nu e cumva bucatarul de la one tv? nu canta rau ;felicitari:

Anonim spunea...

bravo frate
gateste muuult mai bine decat canta, dar e bine ca incearca
sa ne traiesti Cosma

Anonim spunea...

Beautiful underwear website to
buy Calvin Klein at marvellous price.
Please visit http://www.chilotick.com. Transport all over the world !